Ви є тут

HR Generalist

11.05.2022

XXI століття подарувало світові багато нових професій, без яких немислимий сучасний бізнес. Сфера управління персоналом не залишилася осторонь: фахівці HR займаються не лише підбором персоналу, а й кадровим адмініструванням, навчанням та розвитком співробітників, контролем внутрішніх комунікацій, забезпеченням залученості та мотивації. Залежно від розмірів організації та її пріоритетів розвитку виділяють кілька напрямків та ролей HR, одна з них – hr generalist – включає практично весь функціонал кадрової роботи. Спробуємо розібратися, в яких організаціях потрібен такий фахівець.

Зони відповідальності генераліста

Generalist - працівник-універсал, але близько 50% його робочого часу займає пошук персоналу та робота зі здобувачами: питання міграції кадрів завжди актуальне, особливо в IT-сфері. Решту часу генераліст займається адаптацією новачків та роботою з утримання існуючих фахівців. Крім цього, HRG має активно взаємодіяти з керівництвом компанії для розробки та впровадження HR-стратегії її розвитку та вибудовувати відповідно до неї комунікацію в колективі.

Багато СЕО вважають за краще, щоб персонал звертався до HR з усіма проблемами — від розширення штату під новий проект до підвищення зарплати конкретному працівникові. Генераліст повинен добре розумітися на бюджетуванні, кадровому діловодстві, бути хорошим психологом, вміти приймати рішення на своєму рівні і нести за них відповідальність.

Яким організаціям потрібний HR Generalist?

У невеликих організаціях, з кількістю працівників до 30 осіб, функції керування персоналом розподіляються між співробітниками. Пошуком та початковим відбором кандидатів займається офіс-менеджер, а співбесіди проводить директор чи бухгалтер.

У більших організаціях (близько 50 осіб) доцільно створити посаду HR Generalist, на якій HR поєднуватиме функції підбору персоналу з вирішенням питань тимбілдингу та мотивації працівників.

У компаніях з кількістю працівників від 50 до 100 осіб на допомогу генералісту наймають рекрутерів, щоб HRG міг приділити більше уваги адаптації персоналу та розвитку корпоративної культури.

У міру зростання компанії відділ HR стає більш розгалуженим, формуються окремі напрямки і Generalist може рухатися службовою вертикаллю HR Head Office — HR Director — HR Business Partner.

Які якості має HR Generalist

Робота генераліста не підійде людям, яким складно оперувати значними обсягами інформації та вирішувати велику кількість завдань одночасно. При пошуку HR Generalist керівництво компанії звертає увагу, наскільки кандидат обізнаний з індустрією, чи вміє організувати роботу у режимі мультизадачності. Для успішної діяльності генералісту необхідні навички планування та самоорганізації, ефективного ведення комунікації всередині колективу та поза ним. HRG має бути готовий постійно вчитися новому: бути в курсі змін Трудового кодексу, знаходити нові джерела та алгоритми пошуку.

Робота менеджера з персоналу в умовах диджиталізації стає ще більш затребуваною, тому посада «фахівець-генераліст» — одна з найперспективніших у сфері HR. Працюючи HRG, ви отримаєте навички, які зможете використати для подальшої побудови кар'єри.